Sari la continut


Pentru orice echipament vechi primeşti discount suplimentar la achiziţia unui echipament nou la United Motors!

Foto
* * * * * 13 voturi

Romania Motociclistica In Imagini Si Povestiri Din Secolul 20


  • Te rugam sa te autentifici pentru a putea raspunde
1007 raspunsuri in acest topic

#81 Aran

Aran
  • Membri
  • 895 postari
    • Time Online: 15z 15o 25m 38s
  • Gen:Masculin
  • Oras:Bucuresti
  • Motocicleta:Alta Marca
  • Modelul:Minsk 125
Inregistrat: 07 Oct 2010

Adaugat 08 July 2011 - 01:37 PM


Imi place extraordinar motocicleta lui. Ce marca e?


:smile:
Motocicleta , AJS .

-----------------------------------------------------------------------

*Organizarea unei curse moto dupa un balon , in urma cu 79 de ani :thumbsup:
( scris in 1932)
Cursa moto dupa balon.jpg

------------------------------------------------------------------------


Cursa de viteza din 26.05 1929 :thumbup:

In 1929 Circuitul Baneasa
avea urmatorul itinerariu : Soseaua Bucuresti-Ploiesti de la linia Forturilor pana la satul Baneasa , soseaua de centura ce duce spre Mogosoaia, ce deserveste linia forturilor , soseaua Ploiesti- Bucuresti.
Fiecare tur masura 16, 3 km.
La Cursa de viteza de pe Circuitul Baneasa,organizata in data de 26.06.1929 , Marin Moraru a fost eroul zilei dovedind incontestabila sa superioritate.la clasa 500cmc pe motocicleta Ariel.
Revelatia zilei a fost Octav Frone pe motocicleta "Ariel" la clasa 250 cmc.

* Foto 26.05.1929 Octav Frone si Marin Moraru ,pe motocicletele Ariel de 250 cmc si 500 cmc.
Octav Frone , Marin Moraru Ariel 250 si 500 26.05.1929.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------------------


Pamant de la Marasesti , sub Arcul de Triumf de la Paris.
Scoatem la lumina pentru prima data aici dupa 74 de ani si o imagine din Paris cu un grup de motociclisti plecati din Romania.

Octombrie 1937
Un grup de inimosi romani motociclisti au dus un saculet cu pamant de la Marasesti pana la Mormantul Eroului Necunoscut, din Paris.
Iata-i in prejma mormantului , dupa sosire. Grupul a fost condus de sub-locotenentul Pavel Luchianov. De la stanga spre dreapta:
Luchianov , Rotaru B. , Ghisman Mihail si Nestor Gheorghe


Octombrie 1937.jpg
------------------------------------------------------------

Udatul Strazilor din Capitala :smile:
Pe topicul alaturat se discuta problema legata de udatul strazilor .
Motociclistii anilor '30 intalneau masini care stropeau strazile capitalei? ...ori fi avut problema asta?
....Si motociclistii anilor '30 intalneau pe drumurile din Bucuresti masinile primariei , care stropeau strazile :smile:
*Imagine cu o masina care stropeste strazile capitalei in anul 1935 si o scurta descriere a activitatii.
Stropirea strazilor 1935 Bucuresti.jpg Curatenie Bucuresti 1935.jpg

Romania in negru pe alb - photo

https://www.facebook...398076253750015

 


#82 gaxel

gaxel
  • Consigliere
  • 2,712 postari
    • Time Online: 27z 10o 23m 52s
  • Gen:Masculin
  • Interese:sex drugs & rock'n'roll
  • Motocicleta:Suzuki
  • Modelul:ij jupiter5, XRV 750,dl650
  • Numar moto:b-90-DCF
Inregistrat: 30 Nov 2004

Adaugat 08 July 2011 - 02:06 PM


usor usor problemele se pare ca sunt aceleasi
si acum se plange lumea de stropitul strazilor

toate s vechi


#83 Aran

Aran
  • Membri
  • 895 postari
    • Time Online: 15z 15o 25m 38s
  • Gen:Masculin
  • Oras:Bucuresti
  • Motocicleta:Alta Marca
  • Modelul:Minsk 125
Inregistrat: 07 Oct 2010

Adaugat 11 July 2011 - 04:51 PM


-----------------------------------------------------

O escursie la Zernesti . ( scris in 1907)
Excursie moto, care a avut loc in urma cu 104 ani..Imagine Atașată
Excursie 1907 1.jpg Excursie 1907 2.jpg Excursie 1907 3.jpg



------------------------------------------------------



*Reclama din 1905! Imagine Atașată
Reclama chiar din 1905 in care se face referire si la motociclete.
( desi 1905 aveau mentionat si numarul de telefon in aceasta reclama )

Reclama 1905.jpg
-------------------------------------------------------------------------



Povestire din 1938 , insotita de imagini. Stiti deja despre ce drum este vorba Imagine Atașată
Lecturare placuta.
1.jpg 2.jpg



------------------------------------------------------------------------


Pana acum , toate imaginile le-am lasat in " subsolul mesajului"
Imagine Atașată Intr-un tarziu , " descopar si eu America " , si-mi dau seama ca se pot atasa imaginile in orice zona dorita a suprafetei in care apare mesajul Imagine Atașată

---------------------------------------------------------------------------



" Drumurile noastre" Scris in Romania anului 1938
"..In curand Romania se va numara printre statele cu cele mai ingrijite drumuri...." Imagine Atașată
Lecturare placuta.


Drumurile noastre 1938.jpg Drumurile noastre 1938 2.jpg

--------------------------------------------------------------------------


Reclama din 1929, la Mobiloil Imagine Atașată,
Reclama 1929 Mobiloil.jpg

Societatea "Noel" , reclama din 1920 pentru motocicletele Harley Davidson ,
Pentru cursa moto Bucuresti-Brasov-Bucuresti , din 23 aprilie 1920 ( prezentata anterior) ,Societatea Anonima Romana de Tractiune Mecanica " NOEL" , a pus la dispozitie, motocicletele Harley Davidson ( tip nou) pentru concurentii C. Silisteanu , G Visan , Georgescu-Ploiesti, care in final au si ocupat primele locuri.
Reclama 1920.jpg

Reclama Pirelli , 1920
Reclama Pirelli 1920.jpg
Reclama Triumph , Harley Davidson , 1920
Reclama Triumph ,  Harley Havidson 1920.jpg


Reclama Pirelli , 1922
Reclama Pirelli 1922.jpg

Reclama Michelin , 1920
Reclama Michelin 1920.jpg
---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hipodromul Floreasca, 1929 , locul in care se organizau si competitiile moto.
O vedere a pistei la cursele de seara.
Hipodromul Floreasca.jpg

---------------------------------------------------------------------------------------

Cronica soselelor.
In anii '30 , lucrarile de constructie ale soselelor din Romania erau executate de "Strabag" Germania , " Svenska" Suedia si " Societatea anonima de drumuri moderne din Paris" Franta
Aveau in obiectiv construirea autostrazii Constanta - Balcic - Ecrene

" Ce drumuri s-au facut la noi ( scris la inceputul anilor '30)
Pavajele gasite ca fiind cele mai bune pentru noi,sunt: amiezita,sandasfaltul si asfalitul. Amiezita este un patent canadian, a carui concesiune o are si societatea suedeza Svenska, iar asfalitul si betonul Triplex sunt exclusive ale " Societatii anonime de drumuri moderne din Paris" , care deasemeni a construit la noi.

In afara contractului, dupa necesitati locale " Svenska" a executat langa Azuga un pavaj de beton cu armatura de fier. Societatea "Strabag" din Germania a construit langa Cluj o noua combinatie de asfalt. Aceste trei societati sunt concesionarele lucrarilor prevazute in contractul de drumuri incheiat in 1931 si modificat in 1933.

Svenska a pavat cu amiezita: soseaua Bucuresti- Brasov si Ploiesti-Buzau , pe o lungime de 129000m. liniari ; cu bitum soselele Ploiesti-Predeal si Sibiu-Fagaras-Brasov pe o lungime de 65298 m. liniari, iar cu piatra in regiunile Sinaia-Predeal si intrarea in Brasov pe o lungime de 4877 m. liniari.

Societatea franceza a pavat cu beton Triplex, pe soseaua Cluj-Oradea si Bucuresti-Giurgiu, 23533 m. liniari; cu asfalt pe aceeasi sosea 3006 m. liniari, cu bitum 111516 m. liniari si cu pavaj mozaic 2420 m. liniari.

Pentru toate aceste lucrari s-au platit societatilor amintite 1.256.530.923 lei.
In baza contractelor urmeaza ca din 1936, pana in 1938 inclusiv, cele trei societati sa execute pavaje permanente, semi-permanente , si pavaje mici pe o lungime de 390.290 m. liniari.

Anul trecut s-a studiat posibilitatea modernizarii a o mie de km. sosea, Timisoara - Tr. Severin - Bucuresti Cernauti insa s-a abandonat, trecandu-se in studiu posibilitatea construirei unei autostrade Constanta - Mangalia - Cavarna - Balcic - Ecrene. "

Romania in negru pe alb - photo

https://www.facebook...398076253750015

 

  • WINDFUCKER si Festina Lente apreciaza asta

#84 gaxel

gaxel
  • Consigliere
  • 2,712 postari
    • Time Online: 27z 10o 23m 52s
  • Gen:Masculin
  • Interese:sex drugs & rock'n'roll
  • Motocicleta:Suzuki
  • Modelul:ij jupiter5, XRV 750,dl650
  • Numar moto:b-90-DCF
Inregistrat: 30 Nov 2004

Adaugat 11 July 2011 - 05:00 PM


faceau sosele mai repede decat ne miscam noi acum, la aproape 100 de ani. ce sa mai spunem ?

  • Festina Lente apreciaza asta

#85 Aran

Aran
  • Membri
  • 895 postari
    • Time Online: 15z 15o 25m 38s
  • Gen:Masculin
  • Oras:Bucuresti
  • Motocicleta:Alta Marca
  • Modelul:Minsk 125
Inregistrat: 07 Oct 2010

Adaugat 20 July 2011 - 11:14 AM


faceau sosele mai repede decat ne miscam noi acum, la aproape 100 de ani. ce sa mai spunem ?

:thumbsup:


In '38 , pe soseaua Ploiesti- Campina, Ludwig Kraus, se pierdea in zare, cu aproape 200 :smile:

Viteza obtinuta la " Kilometrul lansat "
Anul , Motocicleta , capacitate cilindrica cmc , Motociclistul , viteza km/h
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1926 solo 1000 Marin Moraru 141
1926 solo 500 A.E. Cooke 135
1926 solo 350 B.B. Assan 120
1926 solo 250 D-na E. Closs 106
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1926 cu atas 1000 B.B. Assan 120

1934 solo 750 Octav Frone 148

Incepand cu anul 1935 , "Kilometrul lansat " s-a organizat pe Soseaua Ploiesti- Campina intre bornele 70-74 obtinandu-se urmatoarele rezultate:

Anul , Motocicleta , capacitate cilindrica cmc , Motociclistul , viteza km/h
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1935 solo 500-750-1000 Paul Vasilescu 151


1936 solo 500-750-100 B.B. Assan 156
1936 solo 350 Ion Salaru 131
1936 solo 250 Stefan Popp jr. 128

1937 solo 500-750-1000 Iosif Roman 165

1938 solo 500-750-1000 Ludwig Kraus 193


------------------------------------------------------------------------------------

Presedintele F.R.M. in 1940
Scoatem acum la lumina , o imagine , in care ne este prezentat chiar presedintele Federatiei Romane de Motociclism.
Lt.- Col. rez. Theodor Saulescu ,presedintele F.R.M.
Presedinte federatie 1940.jpg




Dam o fuga cu motoarele pana la vecini? ....in Polonia sau Cehoslovacia? ....Scoatem acum la lumina , dupa 85 de ani,:thumbsup: harta rutiera a Romaniei.
Harta  rutiera 1926.jpg

"Aktivitaet des Rumaenischen Motorrad-Clubs" ...asta nu inseamna ca si am habar de germana.
" das jahr 1932"
Germana 1930-1933.jpg



Asa cum multi aviatori de la inceputul secolului trecut ,erau pasionati si de motociclism si totodata erau motociclisti , tot asa existau motociclisti , pasionati si de automobilism, sau invers,automobilisti pasionati si de motociclism.
In topic pe langa motociclete au aparut si cateva avioane, iar acum avem si un automobil.
Acum, aici, avem cea mai veche (probabil) imagine din Romania cu un automobil.
Trecerea Muresului, in apropiere de Deva, anul 1901. Automobil Mercedes.
Mercedes Romania 1901 Mures rek.jpg

Velodrom, Bucuresti 1932,cursa. cu participare internationala (Germania, Austria,...) Motociclisti la odihna dupa cursa .
1932 Velodrom Bukarest R.jpg

Concurentii "Cupei Balkanilor" in fata sediului Moto-Clubului Bulgar din Sofia, luna mai, 1927.
Cupa Balkanilor a fost castigata in 1927 de motociclistul Marin Moraru, prezent in imagine pe motocicleta cu numarul 2B .
Marin Moraru 1927 Bulgaria Moto Club Sofia.jpg

In imagine " Jos Palaria" la modul propriu. Marin Moraru ( in plan secund in aceasta imagine ) , invingator, este purtat in triumf de spectatorii de la velodrom.
Marin Moraru 1927.jpg

Marin Moraru, la Brasov in anul 1929 dupa o competitie din care din nou a iesit invingator ( locul I )
Marin Moraru Brasov.jpg

Milano, 19-27 ianuarie 1929 , expozitie de motociclete. ( scris in 1929)
Milano 1929.jpg Milano 1929 1.jpg



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Un decupaj l-a care am reusit sa-i stabilim perioada in care a fost scris 1919-1923 , dar nu am reusit sa-i identificam exact anul

"Una din varietatile vehiculelor automobile pe cari nevoile ultimului razboi ( ref. primul razboi mondial) le-a dovedit apte multor intrebuintari in practica vietei de toate zilele, este si motocycleta.

Aparuta aproape in acelas timp cu automobilul, din straduintele puse pentru realizarea atat de necesara a acestui sistem de locomotiune, motocycleta- mai putin favorizata- n-a primit perfectionarile la cari a ajuns sora ei mai mare, trasura automobila.

Ceadintai motocycleta a aparut pe la 1894 cand Wolff Muller a construit primele sale modele de bicyclete cu motor.

Aproape in acelas timp casa Werner experimenta si construia un model de acelas gen, cu motor monocylindric, cu supape automate, de o putere de 3/4 HP si care era fixat pe ghidonul unei bicyclete ordinare, cu o transmisiune prin curea rotunda la roata dinainte care era astfel roata motrice.

(Doi imigranti din Rusia , fratii Michel si Eugene Werner , au inventat in Franta, un cuvant nou - Motocyclette- ... motocicleta . http://www.pro-bike....or-motocyclette )


In 1897, casa Peugeot din Valentingney, a construit la randu-i un model mai puternic, cu un motor tot monocylindric dar de 1.5 HP devine in sfarsit ceva mai practica , gratie intrebuintarei unui carburator cu pulverizare prevazut cu un difuzor ce ingaduia o mult mai buna carburatiune.

Din nefericire aprinderea se facea tot prin acumulatori si turistii de pe atunci isi amintesc si azi ce nesfarsite pane le provoca acest sistem.

A trebuit sa se astepte anul 1905 cu aparitiunea magnetului de inalta tensiune pentru ca aparatele carburatoare sa ajunga la punctul de a face din motocycleta o masina de turism cu adevarat placuta. In timpul acesta marcile franceze mai ales au lansat un insemnat numar de modele de asemeni vehicule. Cele mai reusite au fost, in 1906: motoreta Perrat si Peugeot-urile de 3 HP.

In 1907, Werner construeste pentru motocyclete niste motoare de 4 HP cu doi cylindri. Acestea au adus amatorilor de mari calatorii si puterea si viteza dorita.Tot atunci s-a conceput ideia adaugirei unei avant-tren la motocycleta.

Acest tip avea caracteristicile urmatoare:
Motor cu 2 cyl. verticali de 60mm. alesaj , si de 76mm. cursa asezati unul langa altul, dar independenti in miscarea lor. Acest dispozitiv- cei ce l-au cunoscut o stiu- ingaduia obtinerea unei ungeri mai satisfacatoare si a unei raciri mai eficace de cat a celor cu cyclindri in V.

Masina era prevazuta cu doua frane sistem Bowden, progresive si puternice amandoua lucrand asupra rotei din spate: una pe janta si cealalta pe toba.

Suspensiunea conducatorului era de asemeni bine asigurata prin intrebuintarea unei furci elastice. De la aceasta data pana la mobilizarea penutu ultimul razboi, marile linii de constructie a motocycletei n-au variat prea mult- afara doar in ce priveste tipurile speciale de magneti si de carburatoare - cari permiteau, dupa imprejurari, o cat mai lesnicioasa intrebuintare.

In acelas timp cateva schimbatoare de viteza, de mana sau de picior, au mai desavarsit confortul relativ ce-l poate procura o motocycleta si o face astfel mai proprie chiar " turismului in mare" si in doi prin adaugirea la motocycleta a ataselor " side cary " - atat de cautate acum.

Astfel intocmita cum se gasea si in 1914, motocycleta a fost adaptata si nevoilor militare si a adus reale servicii in razboiul mondial.
In afara de legatura intre diversele servicii motocycleta a fost multe luni de zile singurul mijloc de locomotiune la dispozitiunea Brigazilor si mai ales a regimentelor.

Prin urmare, gasindu-se astfel in prima linie a fronturilor, ea a trebuit sa circule mai ales pe drumurile desfundate de obuze; ducand ordine si adesea, inzestrata cu cate un side-car, ea a transportat oficeri de toate gradele si a servit la orice corvezi ce urmau a fi repede infaptuite.

In aceasta privinta singurele modele cari s-au apropiat mai mult necesitatilor razboiului au fost motocycletele marcilor engleze.
Ramane de vazut ce ne va aduce, din partea constructorilor, de acum inainte .
"


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Cateva posturi inapoi , au fost imagini cu asaltul Bucegilor , pana la Omu , pe motocicleta Triumph ,in 1927
Acum aveam o imagine in care chiar daca nu apare o motocicleta,este vorba a tot de escaladarea motorizata a Bucegilor , exact in acelasi an 1927 , o imagine din acelasi loc, in care aparea si motociclistul Basile Assan pe motocicleta Triumph.
Seaua Caraimanului, Crucea Eroilor Neamului, 17 iulie 1927 cu automobilul Citroen.
17iulie 1927 Butculescu in Seaua Caraimanului.jpg

Marin Moraru, cu viteza de 140km/h, trecand prin fata Tribunei de la Baneasa, intr-un concurs din anul 1926
Marin Moraru Baneasa 1926.jpg

Romania in negru pe alb - photo

https://www.facebook...398076253750015

 

  • WINDFUCKER si Festina Lente apreciaza asta

#86 Norton

Norton
  • Membri
  • 2 postari
    • :
Inregistrat: 19 Jul 2011

Adaugat 20 July 2011 - 11:53 AM


Vor mai fii fotografii , chiar secvente din competitiile moto in care apare si Bazu Cantacuzino


Salut Aran,

Interesanta istoria motociclismului romanesc.
In legatura cu Bazu Cantacuzino, adaug si eu ceva foto daca nu le-aveai in colectie.

Imagini Atasate

  • Bazu moto 1.jpg
  • Bazu motor-2.jpg
  • Bazu pe NSU.jpg

  • WINDFUCKER, Festina Lente și Aran apreciaza asta

#87 Aran

Aran
  • Membri
  • 895 postari
    • Time Online: 15z 15o 25m 38s
  • Gen:Masculin
  • Oras:Bucuresti
  • Motocicleta:Alta Marca
  • Modelul:Minsk 125
Inregistrat: 07 Oct 2010

Adaugat 20 July 2011 - 12:29 PM


In legatura cu Bazu Cantacuzino, adaug si eu ceva foto daca nu le-aveai in colectie.


Norton :thumbsup:
Super imaginile!...de nota 10 :thumbup: Eu acum le vad pentru prima data, pe acestea nu le aveam. Multumim! :hi:

Romania in negru pe alb - photo

https://www.facebook...398076253750015

 


#88 Norton

Norton
  • Membri
  • 2 postari
    • :
Inregistrat: 19 Jul 2011

Adaugat 20 July 2011 - 05:41 PM


Norton :thumbsup:
Super imaginile!...de nota 10 :thumbup: Eu acum le vad pentru prima data, pe acestea nu le aveam. Multumim! :hi:



Ma bucur ca v-au placut.

Tot in legatura cu istoria motociclismului romanesc, primele cauciucuri de motocicleta produse in Romania au fost fabricate de "Banloc" Floresti.

Prima fabrica romana de anvelope "Banloc - Goodrich S.A."

Fabrica de anvelope Banloc - Goodrich S.A. din Floresti, jud. Prahova.
A fost infiintata de producatorul american BF Goodrich, cea mai veche si importanta companie de anvelope (anvelopele BF Goodrich au echipat primul automobil american). Firma americana s-a asociat pentru aceasta afacere cu Principesa Elisabeta, sora Regelui Carol al II-lea, fosta Regina a Greciei. Aceasta detinea domeniul de la Banloc, o localitate din Timis, Banat, iar fabrica primeste si numele acestui domeniu regal. Banloc - Goodrich S.A. din Floresti, jud. Prahova.
Se pare ca initial, fabrica trebuia sa se construiasca chiar la Banloc, insa a fost preferat totusi un alt amplasament, in apropierea zonei petroliere din Prahova.
Si foto cu cauciuc Banloc dim. 3.50-19 ( pe o roata de NSU 251 OSL)

Imagini Atasate

  • roata 008.jpg
  • roata 004.jpg
  • roata 005.jpg

  • WINDFUCKER, Festina Lente și Aran apreciaza asta

#89 Aran

Aran
  • Membri
  • 895 postari
    • Time Online: 15z 15o 25m 38s
  • Gen:Masculin
  • Oras:Bucuresti
  • Motocicleta:Alta Marca
  • Modelul:Minsk 125
Inregistrat: 07 Oct 2010

Adaugat 01 August 2011 - 03:02 PM


Excelente informatii ,excelente imagini, Norton! Imagini in 2011 cu anvelopa Banloc! :thumbup:
Am cautat acum si scoatem la lumina , dupa 72 de ani, un articol insotit de imagini.
Uzinele Banloc. Prima fabrica de cauciuc din Romania.
Banloc1939.jpg



Reclama Banloc. ( este din 1939 sau 1940)
Banloc.jpg


Calendarul international al Curselor de Motocyclete 1928
Program  moto 1928.jpg

60 de motociclisti.....
Paris Nissa , pe 872 km.jpg

Reclama din 1932 pentru bujiile Champion.... "marile curse de motociclete de pe intreg globul au fost castigate datorita bujiei Champion"
Reclama bujie Champion 1932.jpg





Daca-mi permiteti sa fiu putin offtopic, postez o reclama aparte, singura cu referire la Bugatti. Reclama din 1925.
Sigur exista ( au existat) si altele dar nu am mai intalnit.
Reclama Bugatti 1925.jpg

Cursa Paris-Nice din 1928, in imagine concurentul din Romania, B. Baer, a terminat cursa fara nici o penalizare :thumbsup:,pe motocicleta Royal Enfield de 350cmc.
B. Baer Paris-Nice 1928.jpg

Spicuiri din competitiile internationale ale anului 1925
Competitii moto 1925.jpg




Daca v-ati facut vreun program pentru week-end anulati-l. De acum aveti un alt program...., programul curselor care au loc duminica incepand cu ora 10 in Bucuresti, pe soseaua Stefan cel Mare.
Nume Mari, atat la competitori cat si la Oficialii reuniunei :thumbsup:
Program.jpg





Fotografie de la competitia moto , care a avut loc in data de 25.05.1914 pe traseul Bucuresti-Pitesti-Bucuresti ( descrierea cursei si o alta fotografie , la pagina 6 a topicului).
Nu este cea mai veche competitie moto din Romania. Acum avem date despre competitii moto care au avut loc in Romania inaintea acesteia. In Romania s-au desfasurat competitii moto si in 1910

Textul care insoteste imaginea: "D-nul locotenent Saulescu.la plecare. Domnia-sa a facut un excelent debut clasandu-se al doilea in categoria I-a. "
25.05.1914 Bucuresti Pitesti Bucuresti Saulescu.jpg





Suntem in luna iulie, avem o reclama aparuta exact in iulie 1938
Benzina Unirea
Reclama 1938.jpg





1925
" Motocicleta este ea un instrument de turism? "
".......cel care a urcat si scoborat mii de metri pe drumurile de munte cu motocicleta - acest obiect leger si fragil - stie ca nici o alta senzatie nu poate sa inlocuiasca amintirile placute, senzatiunile de viteza , de libertate , de zburare, pe care nimeni nu le poate inlocui, nici bicicleta, nici auto , nici alpinismul. Acesta este farmecul...."
1925.jpg





1929
Constituirea societatii " Uniunea Motociclistilor din Romania " Bucuresti , strada Cobalcescu, nr. 31.
( Pe Cobalcescu la nr. 9, era Moto-Clubul Roman) )
Uniunea Motociclistilor din Romania 1929.jpg




1932
- Reclama Bosch.
Bosch 1932.jpg

Bazu Cantacuzino , un pilot german si Alexandru Papana
Bazu Cantacuzino , Pilot German , Alexandru Papana.jpg

1932 " Inaintea ultimei curse de motociclete de la Velodrom " pe motociclete, Bazu Cantacuzino si Ovidiu Ionescu
Cantacuzin.jpg




01.05. 1928 , Sinaia
01.05.1928 Sinaia.jpg







1929 -Cursa internationala " Cupa Carpatilor"

" Cursa Internationala de viteza " Cupa Carpatilor"
Moto-Club Roman, organizeaza in ziua de 25 August 1929, un concurs international pentru motociclete, denumit " Cupa Carpatilor". Acest concurs se tine conform regulamentului F.I.C.M. si al prezentului regulament special.
Baza concursului este regularitatea.

Itinerariul se imparte in doua etape si anume:
Etapa I : Bucuresti - Ploiesti - Valeni - Cheia - Brasov km.156
Etapa II Brasov - Bran - Rucar - Dragoslavele - Targoviste - Bilciuresti - Bucuresti km. 197.

Pot participa motocicletele si sidecarele din urmatoarele categorii:

Solo: 175cc ; 250 cc. ; 350 cc. ; 500 cc.
Sidecare: 600cc ; fara limita

Receptionarea masinilor concurente si distribuirea numerilor de ordine esite la sorti, se va face in ziua de 24 August 1929, la locul ce se va indica concurentilor printr-o circulara. Imediat dupa terminarea concursului masinile clasate vor fi tinute la dispozitiunea juriului pentru o eventuala verificare.

Concurentii si conducatorii, vor trebui sa posede o licenta eliberata de M.C.R. sau de o U.M.N. afiliata F.I.C.M.
Taxa de inscriere este de 600 lei pentru motociclete solo si 1000 lei pentru sidecare, din care 50 la suta se va restitui participantilor . Inscrierile se primesc de la I Iulie pana la 16 August 1929 intre orele 19-24 ( la inscrierile trimise prin posta, recomandat, conteaza data timbrului postei expeditoare)

Plecarea pentru prima etapa se va da in Piata Victoriei in grupe pe categorii, incepand cu categoria cu media cea mai scazuta.

Pentru etapa II-a Brasov-Tragoviste-Bucuresti, se va da la 30 minute dupa inchiderea controlului Brasov ( Art. 14). Sosirea la Bucurestii se va face inaintea trecerei de nivel a liniei Bucuresti-Constanta de langa Gara Mogosoaia. Sosirea si plecarea din Brasov la garajul leonida.

Imediat dupa sosirea la Brasov, masinile trebuesc introduse in parc, orice reparatiuni fiind interzise; se tolereaza sub supravegherea unui comisar, alimentarea cu benzina si ulei.

La sosirea in Bucuresti, masinile clasate trebuesc deasemeni parcate pentru a se face verificarile eventuale.
Afara de controalele Brasov si Bucuresti unde concurentii trebuesc sa soseasca cu media prescrisa, vor mai fi pe parcurs doua puncte de control - semnare obligatorie - si anume: la ducere la Valenii de munte , la inapoere la Dragoslavele. Timpul pentru semnare la aceste controale cade in sarcina concurentilor.

La sosiri, Brasov si Bucuresti , se acorda o toleranta de 3 minute in plus si 3 minute in minus asupra mediei fiecare minut sau fractiune se minut intarziere peste aceasta toleranta, se penalizeaza cu un punct, iar fiecare minut sau fractiune de minut avans asupra tolerantei se penalizeaza cu 3 puncte.

La Brasov si Bucuresti, controalele se inchid la 30 minute dupa ora fixata pentru sosirea fiecarei categorii, iar concurentii nesositi se considera retrasi din cursa.

Se mai penalizeaza pentru urmatoarele degradari la masini:
a) Ruperea cadrului sau sasiului la sidecar, furca, etc. 50 puncte.
b. Nefunctionarea ambelor frane 10 puncte
c) Lipsa unei parti sau a intregei aparatori 10 puncte
d) Lipsa sau deteriorarea tobei de esapament 10 puncte

Concurentii vor fi descalificati:

a) Daca in timpul concursului vor schimba conducatorul
b. Daca fiind avertizati prin semnal, vor impiedica concurentii urmatori sa treaca inainte.
c) Daca vor fi produs accidente grave de persoane
d) Daca nu vor urma traseul precis.

Prin faptul inscrierii, concurentii se obliga a recunoaste ca ultima instanta competinte, juriul concursului.
Comotetul organizator isi declina orice raspundere civila ori penala, pentru infractiuni ce ar putea fi comise de concurenti in timpul concursului.
Concurentii sunt obligati sa poarte asupra lor hartiile de politie si prezentul Regulament in tot timpul concursului.. Pentru orice interpretare sau completare a prezentului regulament se va lua in consideratie regulamentul sportiv international F.C.I.M.
In caz ca doi sau mai multi concurenti sosesc nepenalizati sau cu aceleasi puncte de penalizare se va face intre ei, o incercare pe 500 metri cu start din loc, aplicandu-se urmatoarea formula:

K = Viteza in klm/ora pe 500m. cu plec. din loc / Viteza medie a categoriei
La calcularea coeficientului pentru masinile catalogate " turism" , la numitorul fractiei se va pune media orara categoriei imediat inferioare capacitatii lor cilindrice

Premiile sunt urmatoarele:
" Cupa Carpatilor" Donatiunea D-lui I. Cornea - celui mai bine clasat in clasamentul general
Premiul " M.C.R." 18.000 lei - repartizat pe categorii
Premiul " Sarolea" 9.000 lei - celor mai bine clasati pe "Sarolea"
In afara de aceste premii Soc. " Continental" , " Good Year" si Hutchinson au mai pus la dispozitia juriului cate 1500 lei fiecare , de distribuit concurentilor de baza clasamentului general.
Premiul " Triumph" si " Ariel" 2500 lei celor mai bine clasati pe " Triumph" si " Ariel"
Premiul " Guzzi" 8000 lei celor mai bine clasati pe Moto-Guzzi "





1929 - " Germania... principala tara producatoare de motociclete din lume "
1929.jpg




1932 - Bucuresti - Erich Bertram ( Germania)
1932 Romania Bukarest Bertram - velodrom.jpg

1932 - Bucuresti - Friederich Czerny ( Austria)
1932 Romania, Bucharest - Friederich  Czerny ( Austria).jpg

Romania in negru pe alb - photo

https://www.facebook...398076253750015

 

  • WINDFUCKER si Festina Lente apreciaza asta

#90 gaxel

gaxel
  • Consigliere
  • 2,712 postari
    • Time Online: 27z 10o 23m 52s
  • Gen:Masculin
  • Interese:sex drugs & rock'n'roll
  • Motocicleta:Suzuki
  • Modelul:ij jupiter5, XRV 750,dl650
  • Numar moto:b-90-DCF
Inregistrat: 30 Nov 2004

Adaugat 01 August 2011 - 04:50 PM


dupa ceva absenta, inapoi pe forum.
citeam regulamentul cursei si ma gandeam ca raliurile moto, stradale, ar putea fi o optiune de "distractie" pentru motociclisti. raliu stradal, distante mari, fara depasirea limitei de viteza sau incalcarea prevederilor codului rutier in vigoare

sau ceva in colaborare cu politia. cine stie, poate in viitor

  • Festina Lente apreciaza asta




1 utilizatori citesc acest topic

0 membri, 1 oaspeti, 0 utilizatori anonimi