Mergi la conţinut

Romania Motociclistica In Imagini Si Povestiri Din Secolul 20


Onrace

Recommended Posts

Fotografia cu Bazu Cantacuzino e f misto! Imi vine s-o fac poster.

Muzeu Virtual al Motociclismului din Romania.

Relatarile,informatiile,fotografiile din istoria noastra moto , sunt cu atat mai valoroase cu cat sunt mai accesibile celor care doresc sa le cunoasca.

Pai Muzeul Virtual ar putea fi foarte bine structurat pe o platforma de blog, sa zicem wordpress.com - e gratuita, functioneaza o vesnicie, e accesibila oricui, de oriunde, e usor de folosit, exista si widget-uri pentru traducerea in orice limba. Ar fi o idee excelenta creearea unui asemenea muzeu - in masura in care te pot ajuta, te rog sa-mi spui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fotografia cu Bazu Cantacuzino e f misto! Imi vine s-o fac poster.

Vor mai fii fotografii , chiar secvente din competitiile moto in care apare si Bazu Cantacuzino.

Multumesc pentru oferta de ajutor :thumbsup: Un muzeu virtual al motociclismului din Romania care sa cuprinda nu numai activitatea competitionala ci TOTI motociclistii fie amatori fie sportivi. Sunt multe imagini frumoase,din istoria moto,povestiri,inclusiv pe forumul vecin,alte imagini si povestiri inca nu au fost postate,dar sunt sigur ca exista. Ar fi frumos sa existe un Muzeu Virtual in care sa fie cuprinse toate imaginile si povestirile motociclistilor de altadata..fie anii '20..fie anii '50..fie anii '70....daca se accepta si anii '80 pot sa ma bag si eu cu foto personale :smile:...chiar si anii ..1990-1991....mai departe..poate prin 2030, muzeul o sa devina neincapator din momentul in care o sa le vina si randul sa isi ocupe locul ,imaginile din anii '2000 :thumbup: cand revolutia digitala si-a spus cuvantul...

@viesparul :beer:

Primul Presedinte al Moto-Clubului Roman a fost Colonelul Theodor Saulescu ( cel care apare in dreapta privind fotografia de la Isle of Man, langa Marin Moraru.)

Acesta a activat in functia de Presedinte al M.C.R. intre anii 1923 pana in 1926 cand si-a dat demisia , pentru ca a trebuit sa plece in strainatate.

La presedintia M.C.R. a urmat Nicolae Jilescu.

*Un articol scris in 1932, chiar de Presedintele Moto-Clubului-Roman.

Lecturare placuta.

* Nume grele din motociclismul anilor '20..'30. Stefan Bonciulescu, Eugen Popescu , Gheorghe Leu....... In stanga motocicletei cu numarul 22 ,este Bazu Cantacuzino. De asemenea apare in aceasta foto si bulgarul Dimitrie Sokoloff un nume cunoscut alergatorilor romani din acea vreme. Tot in aceasta fotografie apare si Marele Campion , Nicolae Ionescu-Cristea

post-31848-0-44099100-1308680604_thumb.j

post-31848-0-37239000-1308681500_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un muzeu virtual al motociclismului din Romania care sa cuprinda nu numai activitatea competitionala ci TOTI motociclistii fie amatori fie sportivi. Sunt multe imagini frumoase,din istoria moto,povestiri,inclusiv pe forumul vecin,alte imagini si povestiri inca nu au fost postate,dar sunt sigur ca exista. Ar fi frumos sa exista un Muzeu Virtual in care sa fie cuprinse toate imaginile si povestirile motociclistilor de altadata..fie anii '20..fie anii '50..fie anii '70....daca se accepta si anii '80 pot sa ma bag si eu cu foto personale :smile:...chiar si anii ..1990-1991....

pai tocmai de-aia un blog e o platforma perfecta: un blog e neutru, nu tine cont de micile anmozitati intre forumuri, de asemenea permite o structura in care sa incapa toate sectiunile necesare; sa zicem asa la o prima vedere: inceputurile, apoi cei romantici, cei sportivi, motocicletele in sine, competitiile si competitorii, motociclistii de razboi, motociclism in vremea comunista, vremurile contemporane (adica dupa `90)...

e drept ca blogul trebuie gestionat de un singur om, pana la urma si muzeul are un muzeograf, nu? dar povestile, crampeiele pot fi postate, zic eu, pe ambele forumuri (si probike si motociclism) iar apoi transpuse pe aceasta platforma.

te incumeti?:thumbsup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

e drept ca blogul trebuie gestionat de un singur om, pana la urma si muzeul are un muzeograf, nu? dar povestile, crampeiele pot fi postate, zic eu, pe ambele forumuri (si probike si motociclism) iar apoi transpuse pe aceasta platforma.

te incumeti?:thumbsup:

Administrator al blogului sa fie cineva ,priceput "la d'astea" ( ca tine) .Sa stie cum si ce, sa fie blogul pentru a putea reprezenta un Muzeu Virtual reusit,bine structurat asa dupa cum ai spus.. Nu am habar de administrarea unui blog,dar contribui cu placere cu tot ce pot . Cu imagini extraordinare precum si povestiri pot contribui toti cei care sunt de acord sa aduca un plus de valoare acelui colt virtual de istorie moto. Orice imagine si povestire , este valoroasa, fie motociclistul cu Mobra 50 fie cu BMW sau alt moto. Imagini din alte timpuri au si motoveteranii,multe din ele le gasim pe forum, cu acordul lor pot fi folosite in "constructia muzelului virtual".

* Imagine de la Rallye-ul motociclistic din august 1932. In imagine apare si viceprecedintele M.C.R.

Din punctul meu de vedere voi contribui cu placere cu tot ce pot pentru pastrarea vie si a istoriei motociclismului fie de ieri ,fie de mai alaltaieri :smile:

Romania are traditie si in motociclism :thumbup:

* Comunicari Oficiale ale M.C.R. ,anii '30 ( Sediul din Stefan cel Mare ,nr 43)

In Mica Publicitate moto din anii '20..'30 apareau la vanzare motociclete precum Harley Davidson , NSU , AJS,etc.

Magazine ,depozite , pentru vanzarea motocicletelor erau atat in Bucuresti cat si in multe alte orase...Brasov , Cluj...etc...In Brasov exista un magazin specializat pe vanzarea NSU.

* O alta reclama din 1930 "C. SADEANU"

* In legatura cu imaginea de la Rallye-ul moto Sibiu din 14.08.1932,aici este un Tablou de itinerarii precum si alte detalii referitoare la inscrieri,echipamentul motocicletelor,etc. prezentate inaintea inceperii competitiei.

M.C.R.-ul avea sucursale in Cluj, Oradea, Timisoara , Brasov si Cernauti. (In incheierea textului din pagina)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Crucea Eroilor Neamului de pe Caraiman a fost construita intre anii 1926 - 1928.

Ce cross, ce enduro , ...in anii '20 erau deja motociclisti in drum catre Vf. Omu :thumbup:

*Fotografie din octombrie 1927 cu un motociclist care a pornit catre Varful Omu calare pe motocicleta. :thumbup: ( foto pe Caraiman )

* Reclama din 1932 pentru NSU " Brasov , Str. Fantanei 30/b. "

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Cea mai veche competitie moto care a avut loc in Romania <ahttps://www.pro-bike.ro/forums/uploads/emoticons/default_thumbsup.gif' alt=':thumbsup:'> si de care am cunostinta , a avut loc in data de 25.05.1914.

Competitia s-a desfasurat pe distanta Bucuresti - Pitesti si retur ( total 216 km.).

Un numeros public si multi motociclisti amatori au tinut sa asiste la Bucuresti ca si la Pitesti la plecarea si la sosirea concurentilor.

La aceasta competitie a participat si motociclistul Marin Moraru , (cunoscut deja din prezentarile anterioare) care a ocupat locul 3.

Locotenentul Saulescu a ocupat locul 2 pe motocicleta "Triumph"

Locul 1 a fost ocupat de motociclistul Constantin Silisteanu pe motocicleta " Moto-Reve" cu un timp de 3 ore si 17 minute ( medie de aproximativ 63km/h)

* Foto ,motociclistii la linia de start , Bucuresti. 25.05.1914 ( imagine scoasa la lumina dupa aproape 100 de ani )

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Reclama din 1929 adresata dealerilor de motociclete " NEGUSTORI DE MOTOCICLETE! Cine din Domniile-voastre..."

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Ocazie! Un D.K.W cu 15.000 lei sau un Harley Davidson in stare perfecta ,cu atas

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Foto Gheorghe Nadu in data de 01.05.1927 pe motocicleta Guzzi de 500 cmc. ,castigator al Cupei George Enescu, in Cursa de Coasta desfasurata in data de 1 mai 1927 pe versantul rasaritean al muntelui Paduchiosu ,langa Sinaia.. Aceasta competitie se tinea de obicei in acest loc. Distanta traseului era de 2.700 metri, cu o diferenta de nivel de aproximativ 150 metri si 28 de viraje din care 11 serpentine complet inchise.

( de data aceasta, imaginea nu s-a mai atasat in ordinea postarii mesajelor,dar il recunoasteti pe motociclistul in cauza,scrie pe bluza lui, Guzzi )

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Reclama in 1912 de la Michelin,dar nu la anvelope ci la " Butelia de aer Michelin ".

Michelin, Continental , Prowodnik , Good Year , sunt cateva din firmele de anvelope care erau prezente in acele vremuri in Romania. La motociclete, predomina echiparea cu anvelope ( anvelopele aveau denumirea pneumatice) Continental sau Prowodnik, in Romania anilor 1912..1914..1916.......

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* Reclama din 1926 la anvelopele Continental " Cauciucul Continental S.A.R. "

post-31848-0-17180500-1308684174_thumb.j

post-31848-0-40848400-1308686583_thumb.j

post-31848-0-06918900-1308687532_thumb.j

post-31848-0-86398400-1308694541_thumb.j

post-31848-0-21887900-1308851608_thumb.j

post-31848-0-25660900-1308935950_thumb.j

post-31848-0-35744200-1308946125_thumb.j

post-31848-0-84519500-1308989835_thumb.j

post-31848-0-59137300-1309000562_thumb.j

post-31848-0-54958100-1309014834_thumb.j

post-31848-0-79288500-1309034505_thumb.j

post-31848-0-15536300-1309080944_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat de tare e reclama la "pneumatice" si la butelia de aer... :thumbup:

Crucea Eroilor Neamului de pe Caraiman a fost construita intre anii 1926 - 1928.

Ce cross, ce enduro , ...in anii '20 erau deja motociclisti in drum catre Vf. Omu :thumbup:

*Fotografie din octombrie 1927 cu un motociclist care a pornit catre Varful Omu calare pe motocicleta. :thumbup: dupa Varful Omu, a pornit catre Caraiman.

practic, motocicleta are constructia unui choper, cum oare o fi ajuns acolo cu ea?

cred ca pe drumul din spate, cel ce razbate la "Pestera" si apoi a ajuns pe platou pe drumul aflat aproximativ sub traseul tronsonului 2 de telecabina (Babele-Pestera). o alta varianta ar fi fost sa fi venit pe "drumul de vara" din Sinaia, pana a ajuns la cota 2000, si apoi pe platou pana la Babele... oricum ambele variante sunt dificile pentru orice vehicul, poate in anii aceia drumul o fi fost mai bun?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa vorbim despre acel muzeu virtual...

Da! :thumbsup:

Poate este cea mai veche reclama din Romania, referitoare la motociclete.

Azi, acum, dupa 105 ani , este scoasa la lumina una dintre cele mai vechi reclame care face referire la motociclete

Reclama din 1906 cu referire si la motocycle.

" Motocicleta" se scria cu "Y" la inceputul secolului si in continuare in anii '20..chiar si in anii '30 ( dar mai rar).

Fiind o reclama atat de veche,ar fi frumos sa ramana acest post dedicat numai acestei reclame :thumbup:

Continuam cu istoria moto din Romania dar ca sa nu se mai amestece urmatorul post al meu cu acesta , poate imi dati o separare printr-un ... , fie salut,... fie injuratura.... orice numai sa fie de separare ca sa nu amestec postul acesta.

post-31848-0-60176100-1309286254_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu asta chiar ca m-ai dat gata! Felicitari neica!... Si jos palaria!:hi:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc! :thumbsup: . si deasemenea si eu Jos Palaria :hi:

Iesim acum doar pentru putin din perioada motociclismului de la inceptul secolului sa-i salutam cu aceasta ocazie pe motociclistii din Gorj cu o imagine panoramica din 1972 de la etapa finala a Campionatului republican de motocross, care a avut loc pe malul Jiului.

* In imagine , Multiplul Campion de la ITA Tg. Jiu, D-nul Paul Filipescu :thumbup: ,in fata infocatilor sai suporteri.

post-31848-0-46790800-1309293797_thumb.j

Continuam cu motociclismul din perioada 1910..1920..1930..1940...dar va fi prezentata cu mai multe detalii si aceasta etapa a compionatului de motocross cand ajungem in zona motociclismului anilor '70.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* In imagine sunt primii sositi :thumbup: dintr-o Competitie motociclistica care a avut loc in anul 1920 :thumbup:

Va amintiti de numele castigatorului de la competitia moto din 1914 prezentata anterior? Campionul Constantin Silisteanu ( in stanga) a ocupat si de data aceasta locul 1 in competitia aceasta din 1920. In dreapta imaginii, este cel care a ocupat locul doi, tot un mare alergator, Georgescu-Ploiesti. Ambii au concurat pe motocicletele Harley Davidson ( ultimul model la momentul acela) care apar in fotografie.

Competitia s-a desfasurat pe traseul Bucuresti - Brasov - Bucuresti.

post-31848-0-39952500-1309295644_thumb.j

Voi reveni cu mai multe detalii legate de aceasta competitie.:thumbsup:

" A fost odata ca niciodata " ......in 1920

Cursa de Motocyclete Bucuresti-Brasov ' Brasov- Bucuresti

Itinerariul a ales a fost: Bucuresti-Brasov ( 171 km.) in etape la Ploiesti si Sinaia,pentru ducere, si Brasov-Bucuresti fara etape, pentru intoarcere.

Joi 23 aprilie st. vechiu , la orele 6 dim. d-nii George Costescu , G. Magnani si Ettore Tomasso au dat, in Piata Victoriei, plecarea ,la interval de 2 minute, celor opt sportsmani si anume:

1.Th. Saulescu pe Triumph tip 1917

2.Alexandru Baer pe B.S.A. tip 1916

3.Miron Niculcea pe Indian tip 1913

4.Piatkowsky pe Norton tip 1915

5.C.Popescu pe Indian tip 1915

6.C Silisteanu pe Harley-Davidson tip nou

7.G Visan pe Harley-Davidson tip nou

8. Georgescu - Ploiesti pe Harley-Davidson tip nou

Caracteristica acestei curse si cauza primordiala a risipirei concurentilor in etape au fost: panele de pneumatice.

Recordul panelor a revenit tocmai Maiorului Th. Saulescu a carui reputatie de motocyclist incercat si campion al turismului la noi il clasase de la inceput mare favorit.

Acest concurent a realizat numai la dus 6 pane de cauciucuri pe roata din fata intre Otopeni si Belia, unde a si renuntat la cursa din cauza timpului pierdut.

O alta caracteristica, insa in avantajul invingatorilor cursei a fost deosebirea de conditiune a celor 3 Harley-Davidson-uri ,masini puternice,robuste si noi.

De asta data recordul a revenit Locotenentului C. Silisteanu din aviatie, care atat in cele 3 etape la dus ca si pe tot drumul la intors si-a putut regula mersul masinei asa in cat sa se claseze primul in ambele curse fara nici o penalizare.

Dealtfel Harley-urile neavind cu cine duce lupta s-au intrecut pe ele insasi,dovada impartirea locului al II-lea la ambele curse intre cele doua ramase.

De ceilalti patru concurenti nu se poate spune decat bine cu atat mai mult cu cat acelas lucru nu se poate spune si de norocul lor. Repetam: daca toti cei opt concurenti plecati ar fi avut la indemana aceleasi mijloace tecnice, impartirea premiilor s-ar fi facut foarte cu mare greutate.

Ca organizare si incadrare a cursei, serbarea sportiva din Brasov- pusa la cale de Uniunea Cluburilor de Football Asociatie din Bucuresti si de " Brasovia-Sport Club" din Brasov a dat acestei curse caracterul unei adevarate festivitati.

Daca adaogam voioasa ospitalitate a populatiunei brasovene,putem incheia aceasta recenziune cu asigurarea ca pesimismul organizatorilor in ce priveste cursele ce se proecteaza inca la " S.V.C." este deplasat - dat fiindca numarul concurentilor la noi este in functiune de rausite anterioare si oarecum si in functiune de...regulament. Astfel fiind " S.V.C." are cuvantul......

Clasamentul oficial a fost stabilit cum urmeaza:

Bucuresti-Brasov :

1 C. Silisteanu in 4 ore ,12 min. 30 sec. fara nici o penalizare

2. G. Visan

3. Georgescu-Ploiesti

4. Miron Niculescu

5. C. Popescu

Brasov-Bucuresti:

1. C. Silisteanu

2. Georgescu-Ploiesti

3. G. Visan

Premiile modeste dar foarte frumoase s-au distribuit in joia urmatoare a cursei.

* Foto , concurentii sositi la Brasov dupa cursa Bucuresti-Brasov.

Lipsesc din lot: Maiorul Th. Saulescu si Piatkowsky cari au fost siliti a renunta la cursa.

post-31848-0-91507400-1309375456_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

recordul a revenit Locotenentului C. Silisteanu din aviatie

am "goagalit", curios cine e locotenentul C. Silisteanu si iata ce-am gasit:

"După moartea lui Aurel Vlaicu, cei doi colaboratori ai săi C. Silişteanu şi G. Magnani au continuat să construiască Vlaicu III, după planurile aviatorului român." În anul următor (1914) Magnani și Silișteanu finalizează construcția avionului Vlaicu III, și cu ajutorul pilotului Petre Macavei efectueaza câteva zboruri scurte. Autoritățile vremii interzic continuarea încercărilor; în toamna anului 1916, în timpul ocupației germane, avionul este expediat la Berlin. A fost văzut ultima dată în anul 1940.

-Ofiţerii români decoraţi cu ordinul "Mihai Viteazul" cl. III (în ordine alfabetică) Căpitan Silişteanu C. Nicolae - din Grupul 1 cercetare: DR 3266/20.12*1943 - cl. III (post-mortem)

la http://www.orastiein...rel_vlaicu.html in josul paginii, filmul prabusirii lui Vlaicu si cate ceva despre C Silisteanu... "Vlaicu zăcea mort pe ruinele aparatului său. Înmărmuriţi de intensitatea nenorocirii, ne uitam năuci şi nu ne venea să credem. Silişteanu se apleacă asupra lui, îl îmbrăţişează, îl strigă pe nume, zadarnic. Vlaicu nu răspundea, el nu mai era printre cei vii."

Asadar, castigatorul cursei moto din 1920 sa fi fost acelasi C. Silisteanu ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@viesparul, excelente precizarile! thumbsup.gifDa, castigatorul competitiei moto din 1914 si in continuare castigatorul competitiei moto din 1920 , Constantin Silisteanu,este cel pe care l-ai prezentat mai sus. thumbup.gif

* Foto, privind in dreapta este Constantin Silisteanu ( aviator si motociclist thumbup.gif), la mijloc ( sus) este Aurel Vlaicu, In stanga este G. Magnani la care te-ai referit ,iar jos este C. Chiriacescu.

C Silisteanu, G Mangani , C Chiriacesu prezenti in aceasta fotografie , erau amicii lui Aurel Vlaicu , cei trei l-au vazut pe Aurel Vlaicu zburand chiar in ziua in care a avut accidentul in care si-a pierdut viata.

post-31848-0-90209000-1309425926_thumb.j

*Inventatorul si pionierul aviatiei mondiale Aurel Vlaicu.

post-31848-0-00341900-1309429785_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ma gandesc la ce insemna atunci sa urci in aer si cat de speciala era relatia cu motorul in sine;

niste vremuri cu care cred ca omenirea nu se va intalni curand; progresul tehnologic si stiintific a avut atunci un super salt, si cei care au avut curaj sa faca saltul au deschis drumul pentru progresul de azi , de multe ori prin sacrificiul personal; dar totul condus de pasiune

oricum, aviatia si motociclismul au mers mana in mana. un fapt banal este designul gecilor moto de azi care se datoreaza in mare faptului ca oamenii aia coborau din cer si se suiau pe motoreta, probabil cel mai apropiat lucru care le substituia placerea pentru zbor. acum alta inrebare pentru cine e mai informat: in perioada interbelica au fost multi piloti de avion care sa nu aiba ceva pasiune motociclistica in ei sau macar sa aiba contact cu motoretele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"După moartea lui Aurel Vlaicu, cei doi colaboratori ai săi C. Silişteanu şi G. Magnani au continuat să construiască Vlaicu III, după planurile aviatorului român." În anul următor (1914) Magnani și Silișteanu finalizează construcția avionului Vlaicu III, și cu ajutorul pilotului Petre Macavei efectueaza câteva zboruri scurte. Autoritățile vremii interzic continuarea încercărilor; în toamna anului 1916, în timpul ocupației germane, avionul este expediat la Berlin. A fost văzut ultima dată în anul 1940.

Inca o precizare " Petre Macavei era deasemenea nu numai pilot de avioane dar si un motociclist cunoscut In anii '20 . In competitii , atat Constantin Silisteanu cat si Petre Macavei,erau considerati " printre cei mai de seama motociclisti." . Petre Macavei,initial s-a inscris pentru competitia moto din 23 aprilie 1920 ( Bucuresti-Brasov-Bucuresti) cu Harley-Davidson,dar nu a mai participat.

Anterior,am prezentat doar o mica partea a povestirii acestei curse moto din 1920 dar sunt multe alte detalii....regulamentul acestei curse , premiile ,etc,etc.

Multi piloti de avioane erau si motociclisti , ... pasionati si de motociclism. Aviatia si motociclismul erau rude apropiate in perioada aceea...anii '20..'30..'40..

Postez in curand si foto in care apar Petre Macavei, Constantin Silisteanu, Aurel Vlaicu...

oricum, aviatia si motociclismul au mers mana in mana.

:thumbsup:

@gaxel , exact ! Foarte bine spus. ( acum am citit mesajul tau si tocmai spuneam in postul anterior despre aviatia/aviatorii si motociclismul/motociclistii inceputului de secol)

A existat si o perioada ...1928...1931..1932..cam asa....perioada in care numarul de spectatori prezenti la cursele motociclistice depaseau numarul de spectatori de la sportul no1. ref. la numarul de spectatori si anume , fotbalul.

In anii '30 , pe langa M.C.R ( Moto Club Roman) si A.R.M.A. ( Asociatia Romana a Motociclistilor Alergatori) existau si alte cluburi si organizatii moto atat in Bucuresti, cat si in tara .

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

tinand cont de numarul vizitatorilor, de calitatea informatiei prezentata de catre Aran, as ruga un moderator sa puna eticheta IMPORTANT acestui topic.

in ce ma priveste, il urmaresc cu cel mai mare interes. mult, mult respect, Aran!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@viesparul si din partea mea respect!

Este posibil ca intr-un viitor nu prea indepartat ( doua-trei luni) cineva ,sa ne faca cunoscute numeroase imagini si povestiri din motociclismul anilor '30....'40, o adevarata bogatie pentru istoria motociclismului din Romania ramasa inca neprezentata. De va fi asa si bineinteles cu acordul persoanei respective,voi face cunoscut numele la momentul respectiv.

Anterior se facea o legatura intre pasiunea pentru aviatie si pentru motociclism ,de la inceputul secolului.

In anul 1924 a fost creeat concursul clasic anual de motociclism "Cupa Negel" in amintirea Locotenentului Aviator George Negel, chiar de catre Basile Assan ,cel prezentat intr-un post anterior escaladand Bucegii cu " Triumph-ul" in 1927 si care totodata era varul aviatorului George Negel.

George Negel a fost intemeietorul moral entuziast al Moto Clubului.

La creearea acestui concurs, B.B. Assan - crescut in mediul de sportivitate sanatoasa al pedagogiei elvetiene si care intruneste pe langa apreciabile calitati de excelent motorist si pe acele ale unui turist entuziast - a urmarit nu numai intentiunea de a imbogati calendarul nostru sportiv cu o manifestare de seama ; dar si scopul indoitei propagande pentru dezvoltarea motocyclismului odata cu aceia a turismului romanesc.

In aceste scopuri, beneficcind de drepturile donatorilor, domnia sa si-a rezervat dreptul de-a da anual conditiunile princpiale ale concursului si de-a fixa itinerariul lui.

Datorita aparitiei unor hai sa le spunem clauze ( povestea este mai lunga) in anul 1928 acest concurs a fost definitiv repatriat in Germania.Motociclistul german Ecker a fost castigatorul Cupei Negel in 1928

* Foto din anul 1928, O echipa a categoriei 350 cmc.la plecare in cursele de motociclete organizate pe Hipodromul Floreasca.

post-31848-0-15409400-1309463128_thumb.j

---------------------------------------

Fratilor motociclisti, ati facut topicul sticky! Multumesc pentru scoaterea la lumina si pastrarea vie a istoriei moto.si pentru facilitatile oferite de forum. Oricum nu ati fi scapat curand de mine , capitolul secvente din Romania motociclistica de altadata, nu este un capitol scurt si cam este un capitol necunoscut / neprezentat ,in special istoria moto din perioada interbelica.

---------------------------------------

*Foto, reclama moto din 1929, aparuta intr-o pagina in care erau prezentate numai noutatile din domeniul masinilor (auto) .. " C. Moraru reprezentant al motocicletelor ..." ceea ce stiu sigur este ca motociclistul Marin Moraru, campionul prezentat in mai multe posturi pe topic, avea reprezentanta motocicletelor Ariel si Triumph in Romania, dar nu stiu de ce in aceasta reclama apare initiala C.

post-31848-0-06763800-1309466884_thumb.j

Despre motociclistul Marin Moraru , vom mai avea ocazia sa vorbim.

----------------------------------------

Reclame din 1937

post-31848-0-18910700-1309525301_thumb.j post-31848-0-72356900-1309525282_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu 2 electrozi bujia.

o sa arunc un ochi pe topicul asta, dar azi nu e timp. am vrut sa dau un reply mai lung legat de cum vad eu, citind acum, acele vremuri. poate e va fi un offtopic dar voi scrie pana la urma

pana atunci, multumim pentru impartasirea acesotor particele de istorie care spun multe si despre vremurile alea nu numai despre motociclete

sa fie asfaltul uscat si sa rulam cu grija

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cu 2 electrozi bujia.

pana atunci, multumim pentru impartasirea acesotor particele de istorie care spun multe si despre vremurile alea nu numai despre motociclete

Cu placere @gaxel.

Dupa cum bine ai spus, sunt secvente din istoria noastra moto , care implicit ne prezinta intr-o anumita masura si atmosfera vremurilor de atunci.

Aveam pe undeva,o sa caut si o sa postez de exemplu o sinteza facuta in anii '20 a situatiei soselelor din Romania Este facuta acolo o comparatie cu soselele din Japonia ,mai exact soselele orasului Osaka. In anii '20 drumurile din Osaka erau cel mult la nivelul drumurilor din Bucuresti :smile: Nu pentru ca aveam noi sosele bune :smile: dar Japonia era si mai amarata din punct de vedere al starii drumurilor.

Erau si reclame la bujii cu 3 electrozi dar bineinteles si la bujii cu un electrod.

*Reclama tot din 1937 " Cea mai buna bujie de motociclete Champion "....

post-31848-0-32504600-1309531268_thumb.j

-------------------------------------------------------------

Stiri din lumea moto! :thumbsup:

Noutati ! Anul 1920

Scoatem la lumina dupa 91 de ani,pentru prima data, aici, acum,

Expozitiunea de automobile de la Berlin (in cadrul acestei expozitii a existat si expozitia de motociclete)

"Spionaj industrial" :laugh: sau corect spus

Insemnari technice asupra expozitiunei de Motociclete (prezentate in Romania in 1920)

Inainte de razboi ( referire la primul razboi mondial) erau putine fabrici cari se ocupau cu constructii de motociclete. Numarul acestora s-a marit in mod simtitor astazi. Au expus 8 fabrici un numar de 12 motociclete propriu zis si anume:

6 fabrici construesc cate un model

1 fabrica construeste cate 2 modele

1 fabrica construeste cate 4 modele

Numai N.S.U. si Wanderer construesc mai multe modele,pe cand firmele noi prefera un singur tip.

De observat ca se prefera modelele de putere medie si mare; cele mai dese intrebuinteaza un cilindru in vertical.

La constructia de 2 cilindri, mai mult cilindri orizontal opusi.

Raportul dintre alesagiu si cursa variaza intre 1 si 1,2. Constructorii se pare ca iau in consideratie avantajiile cursei lungi, precum si-al turagiului inalt. La masinele ( referire la motociclete) puternice cam 2200 ture pe minut la cele mai slabe intre 3-4000.

Cilindrii si pistoanele sunt din fonta cenusie. Reuter si Fischer intrebuinteaza cilindri de aluminiu cu camasa de otel si piston de " Electro Metal", Victoria si Atlantic intrebuinteaza pistoane din aluminiu. Majoritatea tipurilor cu supape pe o parte obisnuite. Se gasesc insa si supape cu comanda prin colbultoare si chiar suprapuse.

Motorul in 2 timpi intrebuinteaza rar ( Ardier) . Arborele motor are in toate cazurile doua lagare. La 74% din modele se intrebuinteaza lagare cu bile , 8,5% rulmenti cilindrici, 17% lagare cu frictiune cu cuzineti de bronz. Arborele cu came este actionat in general prin roti dintate. Toate tipurile au racire cu aer fara ventilator. La 16% din modele au volanul prevazut cu aripi pentru ventilator.

Ungerea se face in cele mai multe cazuri prin pompa ( pompe cu roti dintate si cu piston). Adesea mai este si o ajutatoare de mana.

Carburatoarele sunt de diferite fabricatii si actionate prin cabluri de la manerele ghidonului. Rezervorul de benzina este suspendat la cadru deasupra motorului. Deutsches Werke il dispune in forma de sea peste cadru.

La Mars este totul inchis in cadru care este facut din tabla presata. Aprinderea se face in toate cazurile cu magnetou cel mai des de sistem Bosch. Avansul la aprindere este activat toto de la ghidon printr-o mica maneta.

La 55% din tipuri se afla iluminat electric si 45% acetilena.

Dinamul este la motor ,cel mai des de fabricatie Bosch; bateria fie la cadru, fie deasupra ghidonului.

Ambreiajele , in cel mai des caz, sunt cu lamele in baie de uleiu, izolate,lamele uscate,etc.

Transmisiunea la modelele usoare se face prin curea.

La 12% din modele sunt 3 viteze si de obiceiu roti cu frictiune.

In cazul cand este o cutie de viteze , atunci ea este sau bloc cu motorul sau separata, suspendata la cadru, iar de la cutia de viteze trecerea mai departe asupra rotii din spate se face prin lant. Lagarele transmisiunei, sunt in toate cazurile cu bile.

Parghia de viteze este in 60% din cazuri pe partea dreapta a cadrului, 20% la stanga ghidonului si 20% la dreapta ghidonului.

Modelele grele au lanturi , cele mai usoare curea de transmisiune.

Atat rotile dinainte cat si cele dinapoi sunt in general pe rulmenti si bile.

Mars intrebuinteaza un cadru din tabla de otel, celelalte tipuri, cadre tubulare obisnuite. In general furca din fata este suspendata elastic,cel mai adesea prin arcuri de otel.

Problema suspendarei elastice a furcei din spate inca nu a fost rezolvata. N.S.U. intrebuinteaza totusi suspendarea elastica a furcei din spate.

Franele sunt actionate cu piciorul si cu mana. Se intrebuinteaza atat saboti interiori cat si cei exteriori fie asupra tobei rotei din spate , fie asupra transmisiunei.

Nu se poate vorbi de-o directie unitara. Greutatea masinelor ( motocicletelor) se deosibeste mult la masina de aceias putere si cu un acelas echipament , ceiace probeaza ca si aici constructorii nu au ajuns la o norma.

La 31% din tipuri se intrebuinteaza atas, restul intrebuinteaza un loc suplimentar cu sea sau perna in locul platformei de bagaje.

Articolul precedent da o imagine fidela foarte pe scurt, asupra stadiului in care se gaseste astazi industria motocicletelor in Germania.

---------------------------------------------------

*Dupa 100 de ani, azi prezentam si reclama la bujia Bosch cu 3 electrozi.

post-31848-0-63375200-1309552403_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

*Dupa 100 de ani, azi prezentam si reclama la bujia Bosch cu 3 electrozi.

:laugh: Prin 1997, am gasit bujii BOSCH cu 3 electrozi in Istambul . Impreuna cu un amic , ne simteam ca si cum am fi descoperit America , deja ne vedeam Simson-urile avioane !!!

Ne-am luat cate doua , la 11 dolari bucata si deja spuneam adio problemelor :tongue: . Numai ca , odata ajunsi acasa , am revenit foarte repede la cele cu un electrod ! Magnetourile noastre pe 6V , nu le prea duceau si sa cureti o bujie d'asta in camp , e distractie mare :laugh:

Multumiri Aran pentru toata munca pe care o depui si ptr faptul ca imparti cu noi rezultatele !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

* Probabil cea mai veche imagine din Romania in care apare un motociclist (motociclisti) si o motocicleta.'

Sunt doi frati, ambii motociclisti,pasionati de motocicleta lor, fotografiati in Bucuresti in 1907.

Ambii foloseau motocicleta In 1907 cu aceasta motocicleta au plecat impreuna pe traseul Bucuresti - Sinaia- Bucuresti

( in 1907)

cine sunt cei doi? ce motocicleta ciudata, e prima oara cand vad un astfel de atas...e spectaculoasa poza!

era iarna? :thumbup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fenomenal, am citit de 2 ori si parca eram acolo.Tare buna era o carte cu asemenea intimplari si povestiri.Multumesc Aran.

Prost am fost ca am vindut IJ-ul cu ataj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

aran ... vremurile alea nu se intorc dar atunci un car cu boi iti taia calea si nu o masina.

despre inventivitatea romanului pot sa iti spun ca sora mea, daca o pui, iti va schimba un cauciuc de mobra (a dat jos pe pe janta 2 gume pana acum, cu ajutor ce i drept) si ii va face revizia pentru ca in acelasi stil (asemanator articolului) a invatat si ea, si uneori o mana de domnisoara face minuni la asezarea unei piulite unde mie nu imi incape degetul sau la pozitinonarea bucselor ....(sora mea are anual cateva mii de km ca pasager numai cu mine)

dar.. ce vroiam sa iti scriu de mult..

ma intristeaza putin topicul tau (nu ca nu il apreciez, citeste in continuare)

pui poze si ne povestesti de motocilisti romani care aveau un triumph, un harley, norton, sau alte motorete ale vremii.. discutam de reprezentante auto-moto la 1900 dar noi nu avem acum o reprezentanta triumph in tara.. e trist..

e trist ca ne vorbersti despre doi motoristi la londra la 1920 si noi acum ne simtim buricul pamantului ca ajungem la londra si facem topic..

si stii (stii e mai comod decat stiti adresandu ma unei singure persoane)

si stii care a problema... a fost o perioada cand asta era normal. citim toti texte despre viata in perioada interbelica si aflam cum o prostituata de lux frantuzoaica a tocat averea unui afacerist roman.. asta inseamna ca ala exista, ca era demn de o prostituata de lix (nu centurista, atentie) ca se invartea in cercuri in care avea acces la damele de companie mobiliare.. era acolo, era ca ei.

vedem cum motoristii romani mergeau la londra si aveam sub al lor cur ceea ce aveau restul (noi acum suntem piata second hand sa fim seriosi).. ACEEA ERA NORMALITATEA, cu romania in pas cu lumea...

pe mine nu ma mira ca doi romani la 1920 au ajuns in anglia cat ma intristeaza ca romanii sub comunism au fost atat de indobitociciti (izolati adica) incat asta ni se pare ACUM o mare realizare.. realizarea tre sa fie cei 3000km nu londra si fie ca sunt in tara 3000 sau spre londra, pentru motoreta e acelasi lucru (mecanic). avem capul plecat (nu e vina noastra) si atunci nu il aveam.

nu , la vremea aia nu era asa mare relaizare , era normal (accesul la londra , nu plimbarea moto). nu zic ca oamenii nu aveau curaj sau ca nu meritau .. dar (cel putin eu) zic .. vai, pana la londra au mers.. dar oamenii aia au facut .. 3000km pe moto. londra, parisul nu erau "departe" si din ce vad notiunea de "afara" (cum spunem acum: am mers in afara) nu exista ca eram si noi ca ei, nu ne era rusine, nu eram inapoiati.

ne uitam, la orice nivel, in ochii europei fara rusine si cu mandrie. ceea ce nu prea e cazul acum.

o prietena batrana a bunica mii a murit si a lasat un album foto. prin anii 20 ea si sora sa erau balerine. si vedeam poze ce ea tanara la cairo, sau pe calea victoriei cu o masina de epoca super, cu un domn imbracat cum eu m-as imbraca azi.. si restul in jurul lor erau asa.. si imi dau seama ca realitatea acelor vremuri nu o cunoastem. si ar trebui sa tindem spre ea pentru ca era firesc (de asta e topicul tau valoros spun eu). un gentleman in paris/londra nu avea o masina mai buna si nu era imbracat mai bine, nu se purta mai frumos pentru ca noi eram unde trebuia sa fim.

asa ca privind topicul tau ma bucur, si il citesc cu palcere.. DAR ma si intristeaza pentru ca vad ce puteam fi si nu suntem. sper ca intelegi mesajul meu...

topicul mi se pare extraordinar, ideea la fel. dar imi spune.. uite o realitate despre care nu ai stiut.

hai sa discutam si despre altceva daca tot sunt offtopic: bunica mea, din partea tatalui era inginer. ma uit ce insemna atunci emanciparea femeii. strabunica lu taica miu, in perioada interbelica, si a trimis toti copii la scoala (nu discutam ce a insemnat comunismul). si ma uit ACUM in unele state ue... unde la facultatile de ingineri nu ai femei. ma uit ca la matematica/informatica RAR vezi o femeie in an. topciul tau, desi vizeaza motociclismul, spune multe despre o societate atat de apropiata de a noastra ca timp, dar despre care nu stim multe.

daca sunt nelamuriri, explic anumite pasaje :)

sa fie noaptea buna,

multumesc si am curajul sa spun multumim

ps: daca sunt erori de logica.gramatica, voi corecta maine,

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fenomenal, am citit de 2 ori si parca eram acolo.Tare buna era o carte cu asemenea intimplari si povestiri.Multumesc Aran.

Prost am fost ca am vindut IJ-ul cu ataj.

multumesc si am curajul sa spun multumim

@pedros , @gaxel , cu placere!

@pedros,pentru ca ti-a placut vor continua prezentarile unor intamplari thumbsup.gif , ,povestiri, imagini predominante din lumea moto (dar nu numai din lumea moto) , din Romania de altadata.

Aici pentru prima data, vor fi scoase la lumina si vor ramane accesebile oricui doreste. Este istoria noastra moto.

Am redenumit topicul Romania Motociclistica in Imagini si Povestiri din secolul 20 , pentru ca am ajuns cu prezentari ,imagini,reclame din lumea moto chiar si de la inceputul primei decade a secolului 20..

@ gaxel sunt multe de spus referitor la ceea ce ai scris thumbsup.gif

Continuam Cronica Motociclistilor din Romania de altadata thumbsup.gif

Revin

Salutari

....doi motoristi la londra

*@gaxel, pe motocicleta este Marin Moraru , in 1929, unul din motoristii la care te-ai referit thumbsup.gif

post-31848-0-28512400-1309884367_thumb.j

Marin Moraru , nu numai un motociclist campion . Un pasionat de motociclism si in aceeasi masura un om deosebit care punea suflet in tot ceeea ce facea pentru motociclism si in ceea ce facea in general, dupa cum era caracterizat in acele vremuri.

* Imagine din 1927 , Marin Moraru si cele doua fiice ale sale. ( in 1927 Marin Moraru a fost Campion , locul 1 ,in competitia organizata in Bulgaria)

post-31848-0-62018500-1309885977_thumb.j

Respect!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*Reclama din 1939 pentru benzina si statiunile "OSIN"

post-31848-0-44778700-1309891006_thumb.j

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Istoria atasului smile.gif

* Desvoltarea atasului motocicletei thumbsup.gif ( scris in 1930 )

Mariti pentru citirea cu usurinta.

Lecturare placuta.

post-31848-0-41237600-1309903019_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motoveteranii , motociclistii din secolul 20 , calare pe motoare si in secolul 21 thumbup.gif Cu placere Dan Rosca! Frumoasa emblema din semnatura thumbsup.gif

Despre motociclistul Marin Moraru vom mai auzi si deasemenea vom mai avea si alte imagini care vor fi prezentate aici.

* AS-ul motociclismului , marele campion, Nicolae Ionescu-Cristea

post-31848-0-58189800-1309989536_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...