Mergi la conţinut

Reconditionare Suzuki Dr 650 Rs


Recommended Posts

Se ia una bucata suzuki dr 650rs, iesita pe portile fabricii din '90 si se desface piesa cu piesa. Scopul ? Reconditionare la sange a pieselor. Timpul a trecut cu repeziciune peste ea si si-a lasat amprenta. Mici intretineri la ea s-au mai facut in timp, dar nu foarte importante. Rugina s-a imprietenit cu cadrul si alte parti si au hotarat sa traiasca impreuna. Gresit din partea lor. Se pare ca nu am fost de-acord cu acest mariaj, prin urmare s-a produs ruptura. Am "castrat" cadrul cu o vopsea speciala anticoroziune, antirugina, etc, etc ca sa nu ii mai vina pofta si alta data. Bineinteles ca a trebuit sa "castrez" si vecinii cadrului ca nu cumva sa isi imprumute curva asa de "rugina" unul altuia.

Voi posta in functie de ce reusesc sa ii fac, alaturi de poze.

post-1921-0-64717000-1301756425_thumb.jp

post-1921-0-26543500-1301756428_thumb.jp

post-1921-0-19984300-1301756431_thumb.jp

post-1921-0-07072700-1301756434_thumb.jp

post-1921-0-28087700-1301756436_thumb.jp

post-1921-0-65866600-1301756438_thumb.jp

post-1921-0-60985700-1301756441_thumb.jp

post-1921-0-42112600-1301756444_thumb.jp

post-1921-0-44978100-1301756446_thumb.jp

post-1921-0-90665000-1301756448_thumb.jp

post-1921-0-39239400-1301756561_thumb.jp

post-1921-0-13343700-1301756564_thumb.jp

post-1921-0-42506200-1301756566_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se ia una bucata suzuki dr 650rs, iesita pe portile fabricii din '90 si se desface piesa cu piesa. Scopul ? Reconditionare la sange a pieselor. Timpul a trecut cu repeziciune peste ea si si-a lasat amprenta. Mici intretineri la ea s-au mai facut in timp, dar nu foarte importante. Rugina s-a imprietenit cu cadrul si alte parti si au hotarat sa traiasca impreuna. Gresit din partea lor. Se pare ca nu am fost de-acord cu acest mariaj, prin urmare s-a produs ruptura. Am "castrat" cadrul cu o vopsea speciala anticoroziune, antirugina, etc, etc ca sa nu ii mai vina pofta si alta data. Bineinteles ca a trebuit sa "castrez" si vecinii cadrului ca nu cumva sa isi imprumute curva asa de "rugina" unul altuia.

I-am promis ca daca e cuminte si nu ma supara , o sa ii pun pinioane, lant nou si placute frana, o sa ii pun lichid de frana nou cat poate duce.

Voi posta in functie de ce mai reusesc sa ii fac alaturi de poze.

Ai putea sa incerci si o metoda de "prelungire a vietii lantului si pinioanelor" > ungerea cu ulei si izolarea fata de mediul exterior plin de praf , noroi , apa si alte "chestii" ce vor uza lantul prematur:

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?p=9547116#post9547116

The century of self este un documentar destul de vechi care cred ca fost vazut de majoritatea celor interesati de fenomen. pentru deslusirea altor mreje ale societatii de consum recomand cartea "Societatea de consum" scrisa de Jean Baudrillard (Dumnezeu sa-l ierte!).

Tu gabi nu te mai vaita pe unde apuci. Daca nu stiai ca eu sunt si fac politie pe forum cred ca intri pe site degeaba.

Aici e cu motociclete. Daca vrei altceva, internetul iti va oferi sansa.

Asta cred ca este ON-TOPIC ...

:blink:

post-2120-0-09931000-1302208835_thumb.jp

post-2120-0-23818000-1302208850_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pinioanele au totusi 21 ani impreuna cu lantul...am investit bani in ulei motorex la spray...dar s-a intins in timp....acum am un set nou did cu pinioane JT.

Multumesc pt urari. Azi am spalat motorul si voi trece la fabricarea de garnituri si punere de silicon.

Voi posta pe parcurs poze cu nasterea ei incetul cu incetul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu bag mana in foc, insa sunt al doilea proprietar al ei din Romania. Mi-a spus fostul proprietar ca el nu a schimbat nimic lant+pinioane. A fost adusa din Germania. Acum nu stiu daca neamtul a pus lant sau nu. Deobicei astia schimba masina cu totul cand simt ca se cam slabesc suruburile.

Poze noi cu motorul. Azi am refacut garnituri si am vopsit motorul cu vopsea speciala care rezista la 800gradeC. Urmeaza reconditionarea tobelor si a galeriei de evacuare.

post-1921-0-79968900-1302293102_thumb.jp

post-1921-0-00343800-1302293104_thumb.jp

post-1921-0-09215900-1302293105_thumb.jp

post-1921-0-24766000-1302293106_thumb.jp

post-1921-0-52133100-1302293107_thumb.jp

post-1921-0-75982700-1302293108_thumb.jp

post-1921-0-06508600-1302293110_thumb.jp

post-1921-0-18850700-1302293111_thumb.jp

post-1921-0-35270600-1302293112_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

"Cam" are dreptate neamtul!

Un lucru uzat E UN LUCRU UZAT! :rolleyes:

Vezi cum faci cu radiatorul ala ca-i 50-60% obturat si o sa se mai raceasca uleiul peste 2 zile...

Si nici indreptate nu prea ar merge pentru ca-i subtire rau aluminiul si ai sanse mari sa-si "dezvolte" o fisura p-acolo fix cand tie lumea mai draga...

Si ala ar trebui schimbat (parerea mea).

+ montat un ventilator de PC pentru viteze mici si calduri mari(ca doar e racit cu aer > GRAV pe timpu' verii)

si tu crezi ca in 21 de ani lantul nu a fost schimbat?

Daca a fost bagat si in off-road asta ar trebui sa fie al "XXX-lea" lant + pinioane...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Noi "romanii" nu prea am facut off-road cu el. Mie imi place mai mult touring-ul, cu toate ca daca stam sa ne gandim la ce drumuri avem in Romania......

La treaba cu ventilatorul m-am gandit si eu. Pana acum nu prea am avut mari probleme cu incinsul lui. Cei de la Power Motors din zona mi-au recomandat ulei 20w50 mineral (Valvoline) cu care am mers 2 verii. In toamna deobicei il schimb cu 10w40 ca na vremea e mai rece si ii ia mai mult timp sa se incalzeasca. Oricum voi gasi o solutie pentru fluidizarea aerului printre elementii radiatorului. Multumesc oricum pt spiritul de observatie si pt sfaturi. Unele lucruri e posibil sa imi scape pe parcurs. Problema e ca lucrez cam cate 3 ore la el cand apuc si numai seara cand ajung de la munca. Probabil unele kestii nu le mai percep la ora aia :))

am reusit azi sa reconditionez galeria de evacuare impreuna cu tobele de esapament. M-am jucat putin cu saua. Eram plictisit de vechea culoare si am vopsit-o.

Nu am mai avut rabdare si am trecut la montatul piesa cu piesa . Vremea rea m-a cam oprit din treaba si astfel am avut cateva zile intarziere

post-1921-0-96471600-1302362299_thumb.jp

post-1921-0-63775900-1302362302_thumb.jp

post-1921-0-80874000-1302362304_thumb.jp

post-1921-0-02422600-1302362307_thumb.jp

post-1921-0-30247200-1302362309_thumb.jp

post-1921-0-10464700-1302362312_thumb.jp

post-1921-0-03797400-1302362315_thumb.jp

post-1921-0-88689200-1302362317_thumb.jp

post-1921-0-83985700-1302362320_thumb.jp

post-1921-0-11569000-1302362323_thumb.jp

post-1921-0-24536100-1302362329_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

22.04.2011

Am reusit sa montez cauciucul nou Heidenau k60 pe fata. Aveam unul metlezer tourance destul de chinuit.Saracu si-a facut datoria.

Am depistat pe parcurs ca placutele frana fata comandate in trecut sunt defapt pt modele suzuki dr 650,600 si asta m-a cam tinut pe loc plus numai pun la socoteala "caderea de calciu pe care am avut-o de mi s-a intunecat privirea ". A trebuit sa fac comanda de alte placute care ar trebui sa imi ajunga sambata inaintea Pastelui.

Profit de ocazia asta si anunt ca vand setul placute MCB551 noi noute la 60 ron. Anuntul este postat si la consumabile.Deci daca are nevoie cineva lasa un pm sau ma suna.

Placutele spate au fost ok si au fost montate intr-un timp record impreuna cu lichidul frana.

Sambata voi monta si lantul cel nou. Foaia spate si pinionul au fost schimbate si ele. Mi-am exersat talentul de incepator cu aerograful. Ma declar multumit de rezultat tinand cont ca nu am mai pus mana niciodata pe nici un aerograf. (Aici cei drept trebuie sa mai exersez deocamdanta level -Rockie).

Am reusit, am pornit motorul si dupa vreo 30 minute de functionare a inceput sa imi iasa fum de pe cotul de toba si de pe tobe. Am zis :'halal vopsea care rezista la 800 grade". Dupa ce am oprit motorul si am lasat-o sa se raceasca la o a doua pornire nu a mai iesit nici un fum semn ca ce a fost sa arda a ars din vopsea. Vopseaua a ramas intacta si pe cot si pe intreaga suprafata a tobelor.

In rest am verificat putin incarcarea si este ok ceea ce inainte imi cam dadea batai de cap semn ca in trecut cred ca aveam un contact imperfect pe la vreo mufa.

Ps: Geanta spate inca nu am reusit sa o curat. Pe aia o las la urma.. :))

.

post-1921-0-76830900-1303462661_thumb.jp

post-1921-0-15275800-1303462663_thumb.jp

post-1921-0-32689100-1303462664_thumb.jp

post-1921-0-60272800-1303462665_thumb.jp

post-1921-0-69338400-1303462666_thumb.jp

post-1921-0-71820600-1303462667_thumb.jp

post-1921-0-15012200-1303462669_thumb.jp

post-1921-0-31905900-1303462670_thumb.jp

post-1921-0-48987400-1303462673_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc.

A fost foarte dificil. A trebuit sa ma impart in 3 . Familie, servici si motocicleta. A fost foarte obositor, dar sunt foarte bucuros ca e " facuta de mine bucata cu bucata". Am reusit azi sa fac o plimbare cu ea. Totul este ok. Bineinteles dupa o pauza de 6 luni mi se pare acum ca fuge de rupe pamantul. Sper sa ma pot bucura de ea cat mai mult timp si sa inghita multi kilometri fara ca sa ceara ceva in plus in afara de ce e normal sa ceara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc.

A fost foarte dificil. A trebuit sa ma impart in 3 . Familie, servici si motocicleta. A fost foarte obositor, dar sunt foarte bucuros ca e " facuta de mine bucata cu bucata". Am reusit azi sa fac o plimbare cu ea. Totul este ok. Bineinteles dupa o pauza de 6 luni mi se pare acum ca fuge de rupe pamantul. Sper sa ma pot bucura de ea cat mai mult timp si sa inghita multi kilometri fara ca sa ceara ceva in plus in afara de ce e normal sa ceara.

felicitari, arata super, esti cu adevarat pasionat de motorul tau :thumbsup:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

arata foarte bine!

Mie imi place cum arata motorul, iti tin pumnii sa si tina la temperatura ridicata! Ce vopsea ai folosit pentru motor (la spray ,"varsata" - preparata la un centru sau la cutie)?

Jantele si spitele nu au suferit de-a lungul timpului?

Si un punct negativ: ai vopsit si cauciucul de la scarita pasagerului in gri!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

janta fata este impecabila si spitele sunt in proportie de 80 %. Inca nu am intervenit pe ele, desi sincer imi doream sa pun o vopsea gri sau argint stelar de la dupplicolor. Probabil in perioada urmatoare ma voi decide ce voi face.

Janta spate voi avea putin mai mult de lucru. E putin cam zgariata. Oricum trebuie sa o curat si voi actiona cum cred ca e mai bine. Ma rog, e locul unde mai cade de pe lant si impreuna cu praful formeaza acea "shmaga".

Vopsea rezistenta la temperatura, am incercat kober argint 800grade spray cu un motor desenat pe eticheta. Pretul e undeva la 20 ron/spray si am fost surprins de puterea de acoperire. Deobicei spray-urile obisnuite acopera dupa mai multe straturi, cu acesta a fost de-ajuns doar 2 doua.

Scaritele pasager au fost o neglijenta de a mea, dar se pot repara in timp, fie incerc sa le sterg cu diluant, fie le las ca va cadea vopseau de la frecarea cu piciorul "ultima cred ca o sa cam dureze cateva luni ! :)) "

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

janta fata este impecabila si spitele sunt in proportie de 80 %. Inca nu am intervenit pe ele, desi sincer imi doream sa pun o vopsea gri sau argint stelar de la dupplicolor. Probabil in perioada urmatoare ma voi decide ce voi face.

Janta spate voi avea putin mai mult de lucru. E putin cam zgariata. Oricum trebuie sa o curat si voi actiona cum cred ca e mai bine. Ma rog, e locul unde mai cade de pe lant si impreuna cu praful formeaza acea "shmaga".

Vopsea rezistenta la temperatura, am incercat kober argint 800grade spray cu un motor desenat pe eticheta. Pretul e undeva la 20 ron/spray si am fost surprins de puterea de acoperire. Deobicei spray-urile obisnuite acopera dupa mai multe straturi, cu acesta a fost de-ajuns doar 2 doua.

Scaritele pasager au fost o neglijenta de a mea, dar se pot repara in timp, fie incerc sa le sterg cu diluant, fie le las ca va cadea vopseau de la frecarea cu piciorul "ultima cred ca o sa cam dureze cateva luni ! :)) "

jos palaria!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut baieti,

Vin cu noi postari. Dupa cateva zile de circulat prin aglomeratul orasel, am observat ca stratul de vopsea pe motor s-a stabilizat. Nu a ars nici macar pe cotul de evacuare. Din pacate amortizorul spate nu a avut gura sa tipe cand era demontat ca are de gand sa faca figuri pe la semering, asa ca acum imi lacrimeaza pe tija. Deja ma cam scarpin in cap, ma gandesc si la reconditonarea lui. Cred ca e sigilat, dar asta nu e problema, ma gandesc la un strungar care sa imi taie capac si sa fac cumva pe baza de filet un alt capac

Capacul ma gandesc ca o sa trebuiasca sa il fac numai dupa ce gasesc un semering la masura si care sa il pot gasi usor in comert de cumparat.

Placutele frana fata inca nu au ajuns. Sper sa ajunga saptamana asta. Am avut o mica discutie cu persoana care mi le-a comandat initial spunandu-mi ca modelul meu sp42B nu e din '90, e din 91 si ca se mai fac greseli in cartea de identitate. Mi-am facut cruce si i-am aratat ca motorul meu nu are nici o problema si ca modelul mcb597 este bun si pt model '90 . Ma rog , umbla cu pisica vopsita. Am cedat pt ca nu mai avea rost. Era de ajuns sa spuna: " Omule imi cer scuze ca nu am fost atent si ca nu sunt chiar profesionist ", dar nu ai sa vezi asa ceva. Lipsa de bun simt e la rang de cinste in Romania

Partea buna a lucrurilor si sper sa se concretizeze e ca cineva din Targul Mures vrea placutele. Asa sper sa imi pot recupera o parte din bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Deja nu se mai putea cu amortizorul spate. Am pierdut mai bine de jumate din ulei si lasa urme peste tot. L-am luat si l-am dus la un strungar sa mi-l taie si sa imi faca capac cu filet exterior. Am incercat prima data la cineva care reconditiona amortizoare, dar mi-a dat cu flit pe motiv ca astea sunt de unica folosinta si ca sunt sudate( alea germane merg astea asiatice nu ). Plin de suparare am zis ca oricum numai am nimic de pierdut si ca oricum va iesi trebuie sa incerc.

Si am incercat. Am fost la un vechi strungar si mi-a masurat tipul ala cam ce mi-ar trebui mie, incetul cu incetul a iesit. Problema a fost pe jumatate rezolvata. Piesa pe care o tin in mana e piesa de rezistenta. "Confectionata din metal cu insertie de cauciuc deasupra si dedesupt" este traversata de-alungul de un cilindru metalic prevazut la jumatate cu un canal. Canal ce adaposteste un oring. Acesta lipsea motiv pentru care uleiul se prelingea pe tija amortizor. Mi-a trebuit o zi sa caut pe la diverse magazine de piese auto marimea asta (14 sau 13 "mm" cred diametru).

Intr-un sfarsit am gasit piesa dorita si muream de nerabdare sa imi termin programul de la munca sa ajung acasa si sa ma apuc de treaba. Am reusit sa montez piesele in amortizor si chiar cu rabdare sa pun noul ulei pe cat posibil sa nu prinda aer. L-am inchis si am facut probe. Am obosit, merge greu, ceea ce ma face sa ma bucur ca sunt pe drumul cel bun si ca am reusit poate sa il aduc in stare lui normala.De prelins numai prelinge. Sunt nerabdator sa mi-l montez maine pe motor. Aici japonezii au un punct negativ de la mine. A trebuit sa demontez o gramada de piese sa il pot scoate. Lipsa de spatiu de lucru.

post-1921-0-36074900-1305302251_thumb.jp

post-1921-0-65353000-1305302252_thumb.jp

post-1921-0-83212000-1305302253_thumb.jp

post-1921-0-82514700-1305302254_thumb.jp

post-1921-0-70496500-1305302255_thumb.jp

post-1921-0-97639100-1305302256_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo si jos palaria , nu aveam nici jumate' din rabdarea ta , la mine toate "jucariile" arata ca de pe groapa. Apa costa , sa desfac motorul nu ma incumet , vopseaua e scumpa , traiasca Rat-urile , ca ele ne este speranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bani nu am cheltuit multi. Si am sa va spun cat si cum.

Demontatul este anevoios. Adica daca nu ai scule gen prelungitor si tubulare esti "dead man".

La strungar pentru taiere si facut piulita mi-a cerut 15 lei dar i-am lasat 20 pt ca a vazut ca sunt super de grabit si a vrut sa ma ajute facandu-mi mie primul.

Ulei hidraulic e 7 lei /L, eu mi-am luat 330 g am dat 2.1 ron.

Pt nenorocitul ala de oring am umblat ca nebunul, ca se vinde mai greu si cei din magazine nu prea se aprovizioneaza. Mi-am luat 4 patru bucati la 50 bani bucata adica 2 lei.

Restul, munca si rabdare care au venit din partea mea.

Azi l-am montat si am facut o tura de oras pe drumurile cele mai denivelate si gaurite. Este stabil numai sare spatele motocicletei ca o capra. Inspectia i-am facut-o acasa. Concluzie : Tija este curata, nu prelinge. Sper sa ma tina ceva timp.

post-1921-0-60000300-1305372606_thumb.jp

post-1921-0-66347100-1305372607_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci...si nevasta mea e de aceeasi parere. :)) Sunt " nebun". Mi-a spus ca daca ar fi la mintea mea, sigur pe ea as culca-o jos si mi-as baga motocicleta in pat . Bineinteles ca ea stie ca e pe primul loc si apoi restul, motocicleta, prietenii, serviciul.

Ma deconecteaza de la problemele zilnice. Unii merg la psiholog, altii i-au pastile, eu ma plimb cu "troti" . Este o terapie fantastica pentru mine. In minutele alea creierul se relaxeaza. Numai trebuie sa tin minte cifre, date. E ceva in sange, e mai rau decat un fumator sau betiv. De boala asta nu se poate scapa. O am din tinerete si am muncit mult sa pot avea intr-o buna zi o "motocicleta". Nu e ea cea mai tare din parcare, nici nu am nevoie de asa ceva. Am avut jawa 350 ts care a iesit bijuterie in trecut. Din pacate "tugurlanu" care mi-a cumparat-o a pus-o pe butuci intr-o luna. A crezut ca are cutie de viteza de raba. M-a durut sufletul, dar nu puteam sa le pastrez pe amandoua. Aia a fost o motocicleta pe care am invatat sa merg si sa repar. Din pacate oricat de multa munca ii faceam piesele erau super de slabe si dupa un timp cedau, asta pana mi-am schimbat sursa si dupa aia chiar numai stia decat de benzina si ulei.

post-1921-0-96435400-1305478783_thumb.jp

post-1921-0-05152500-1305478787_thumb.jp

post-1921-0-48115200-1305478790_thumb.jp

post-1921-0-98980400-1305478793_thumb.jp

post-1921-0-41622200-1305478797_thumb.jp

post-1921-0-08134700-1305478801_thumb.jp

post-1921-0-11026100-1305478806_thumb.jp

post-1921-0-32051400-1305478809_thumb.jp

post-1921-0-62962400-1305478812_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

coane, nu poci sa iti zic cat ma bucur sa vaz topicul asta al matale.

de vre-o o luna ma tot joc si io sa pun pe picioare un dr 650 dakar din 91. am avut noroc ca am dat peste un nea profesor de mecanica auto care m-o ajutat cu locatie, scule, sfaturi, inclusiv dat peste dejte cand faceam tampenii. la mine o fost cu cantec treaba, ca proprietaru dinainte si-o batut grav joc de ea (s-o ajuns la sarit distributia in mers). in fine, uichiendu asta am cam ajuns la o concluzie, la modu ca po si io sa ma duc sa ii refac itp, rca, astea.

da uite ca fix cand se bucura sufletelu mai tare in mine m-am trezit ca picura ulei din zona amortizorului spate. amu ma apuc si de asta, ca toate se pot face, rabdare, tiutiun si o tzara de banuti sa fie.

ia-n dzii, se intampla cumva sa fii de prin bucuresti, ca poa ne vedem sa imi explici ce si cum ai facut cu amortizoru ala, contactu lu nea strungaru, de unde ai luat oring-uri, alea.

numa bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ideea e simpla.

in primul rand dai jos telescopul si il prinzi intr-o menghina. E foarte bine daca ai presa de arcuri ca sa poti sa strangi putin arcul, sa iti fie apoi usor la desfacut cele doua piulite de sus. Deobicei piulitele astea tensioneaza arcul si sunt doua ca sa impiedice desfacerea lor in mers sau la socuri.

Atentie in partea de jos a telescopului se afla un suport pe care sta asezat arcul , se scoate usor intr-o parte, are o fanta la dimensiunea tijei amortizorului. Nu forta nimic arcul iese doar printr-o parte, are doar un singur sens de iesire. Dupa separarea arcului de telescop trebuie sa mergi la un strungar. Vei observa ca amortizorul are un capac sudat roata imprejur in partea de sus sau locul pe unde iese tija. Vorbeste cu strungarul taie usor pe sudura sau chiar mai sus de ea sa nu intre foarte mult in telescop. Tu ii spui ca vrei sa iti iasa capacul.

Dupa ce vei taia capacul vei observa ca in capul amortizorului e un fel de dop. Acel dop este defapt piesa din metal si cauciuc insertizat. Cu lovituri fine de ciocan in capul tijei spre exterior loveste pana iese acel capac. Nu lovi puternic, foarte, foarte usor. In cele din urma va iesi maxim 5 secunde dureaza. Vei avea surpriza ca dupa atatia ani de functionare uleiul din el e terminat.

Scoate usor tija din amortizor. pe ea se afla tot ce tine de supape. Vei pozele mele de mai sus cu el. Au fost asezate in ordinea montarii pe amortizor de la ultima la prima piesa.

In interiorul acelui capac de care iti vorbeam vei gasi un locas pt oring.Arata in genul asta ca in poza de mai jos. De preferat sa mergi cu tija pe la magazine si sa cauti oring (masurat de mine 13 sau 14) . Cu rabdare monteaza-l in interiorul capacului in locul lui special. Asta e cu semeringul sau oring-ul.

La partea cu capacul vorbeste cu strungarul sa masoare si sa iti faca un capac nu foarte mare pe exterior, trebuie sa tii cont si de diametru arcului, sa nu te trezesti cu surpriza ca atinge in arc sau se blocheaza. Atrage-i atentia ca acel capac sa aiba pe interior o bordura care in momentul in care pui capacul si il strangi sa calce si pe capacul ala interior si sa il tina presat acolo pentru a nu avea surpriza sa iti curga pe alaturi.

Cand vei incerca sa desfaci piulita din capatul tijei si sa scoti supapele si toate alea, o sa vezi ca japonezul a batut putin capatul filetului, ca sa evide desfacerea ei. Cu atentie si rabdare desfaci piulita , o sa mearga foarte greu pt ca o sa inceapa sa faca filtet pe capat si o sa vezi mici bucatele de span.

Dupa inlocuierea garniturii si punerii la loc urmeaza punerea lichidul hidraulic. Sunt doua variante ulei hidraulic sau ulei de transformator. Eu am optat pt ulei hidraulic. Introduci tija pana la fundul amortizorului si torni ulei pana sus usor. Ii faci cateva manevre sus jos pt a iesi aerul ( atentie acum nu ai nici capacul nici dopul pus) si tot completezi cu ulei pana vei observa ca in camera amortizorului mai ramane in partea de sus loc doar pt dop. Daca e prea mult o sa dea putin afara cand pui dopul. La fel iti zic, dopul il montezi usor cu un ciocan de cauciuc. dupa care pui capacul strangi bine si ii faci probe in sus si jos. Nu ar trebui sa se auda sfarait in interiorul lui. Daca se aude, ai aer si atunci o iei de la capat., scoti dopul , pui ulei....etc....el trebuie sa mearga greu efectiv sa simti ca la 5 repetari te dor bratele.

Pt alte lamuriri o sa postez o imagine in paint facuta de mine sa te lamuresti

Bafta multa !

Nu prea le am la desen, dar cred ca asta te va ajuta sa iti faci o idee !

Ps: "saniuta" nu sunt din Bucuresti din pacate , sunt putin mai din nordul tarii. Oricum te ajut cu ce informatii doresti, bineinteles sa stiu si eu :))

post-1921-0-29263400-1305560849_thumb.jp

post-1921-0-11612200-1305562507_thumb.pn

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...